Jak znaleźć dobrego pracownika?

Każdy przedsiębiorca doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że dobry pracownik to prawdziwy skarb. Niestety jego zdobycie jest niezwykle trudne, ponieważ ciężko wśród ogromnej ilości osób, które ubiegają się o dane stanowisko wyłonić te najbardziej kompetentne i oddane. Jest jednak kilka czynności, które mogą pomóc Ci znaleźć dobrego pracownika.

1. Sam zajmij się procesem rekrutacji. Nie zlecaj tego zadania pracownikom, gdyż to ty najlepiej wiesz czego od danej osoby oczekujesz.
2. Przeprowadź dokładną weryfikację rekrutów. Pamiętaj, że w CV można zawrzeć wszystko, jednak informacje te niekoniecznie muszą być to prawdą.
3. Okaż szacunek osobie rekrutującej. Nie spóźniaj się na spotkania, nie odbieraj telefonów podczas przeprowadzania rozmowy wstępnej. Pamiętaj, że swoim zachowaniem reprezentujesz swoją firmę i potwierdzasz jej profesjonalizm.
4. Zawsze odpowiadaj osobie rekrutującej. Nie zostawiaj jej bez odpowiedzi nawet w przypadku gdy jej podanie zostanie rozpatrzone negatywnie.
5. Zapewnij pracownikowi umowę. Unikaj sytuacji, w której pracownicy pracują na czarno. Chodzi tutaj nie tylko o dobro pracownika, ale również i Twojej firmy. Wyobraź sobie co będzie gdy pracownik będzie Cię np. okradał? Jak wówczas udowodnisz jego winę, jeżeli nie masz żadnego potwierdzenia, że u Ciebie pracował?  

Odwiedź także naszą STRONĘ GŁÓWNĄ i dowiedz się więcej o księgowości dla firm.